Miksi valita HSI?
Tarjoamme asiakkaillemme alan parhaat osaajat yhdistettynä teknologian viimeisimpiin ratkaisuihin ja vankkaan tukiorganisaatioon.
Miksi HSI on paras valinta taloyhtiöllesi?
1. Helposti tavoitettavissa oleva henkilöstö
Isännöitsijän sekä kirjanpitäjän tavoittaminen on helppoa, koska heidän suorat yhteystiedot ovat kaikkien asukkaiden käytössä. Asiakaspalvelumme tavoitat aina helposti ja nopeasti joko paikan päällä toimipisteissämme, puhelimitse, chatissä tai sähköpostitse.
Ammattitaitoinen asiakaspalveluyksikkömme palvelee asukkaita ja muita kiinteistöjen käyttäjiä muun muassa seuraavissa asioissa:
- osakas- ja asukastietojen hallinta
- isännöitsijäntodistukset
- tiedottaminen
- neuvonta remonttiasioissa
- vikailmoitukset
- avaintilaukset
- osakeomistuksen muutoksiin liittyvät asiat
2. Varmistettu laadunhallinta
Henkilökuntaamme koulutetaan jatkuvasti, minkä lisäksi meille on myönnetty ISO 9001-sertifikaatti sekä ISA auktorisointi. Näin ollen voit olla varma, että taloyhtiösi on hyvissä käsissä.
Helsingin Seudun Isännöitsijät Oy on 100% suomalainen perheyritys, jonka tavoitteena on tarjota laadukasta, läpinäkyvää sekä ammattimaista isännöintiä kaiken kokoisille taloyhtiöille.
HSI:lle myönnettiin jo vuonna 1998 ensimmäisenä ja toistaiseksi ainoana isännöitsijätoimistona Suomessa ISO 9001 -standardin mukainen laatusertifikaatti kiinteistöjen hallinto- ja asiantuntijapalveluista.
Helsingin Seudun Isännöitsijät Oy on ISA-auktorisoitu isännöitsijätoimisto. ISA-auktorisoinnin myöntää Isännöitsijöiden Auktorisointiyhdistys ISA ry.
HSI tuottaa isännöintipalveluita pääkaupunkiseudun taloyhtiöille. Suomalainen työ ry on myöntänyt HSI:n isännöintipalvelulle Avainlippu-merkin osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Olemme ylpeitä Avainlippu-merkistämme, onhan kotimaisuusasteemme 100%.
3. Oma nimetty isännöitsijä
Taloyhtiölläsi on oma nimetty isännöitsijä, joka tuntee taloyhtiön ja sen tarpeet. Isännöitsijän tukena toimii mm. oma tiimi, tiimisihteeri, lakiosasto sekä tekniset asiantuntijat.
Kiinteistöjen kokonaisvaltaisesta hallinnosta ja johtamisesta vastaavat kokeneet ja koulutetut isännöitsijät, joilla on isännöintiin liittyvä tekninen, taloudellinen ja juridinen osaaminen.
Isännöitsijöiden tehtäviin kuuluu mm.
- toiminnan suunnittelu yhdessä taloyhtiön hallituksen kanssa
- taloyhtiön hallituksen kokousten valmistelu, kokouksiin osallistuminen sekä pöytäkirjojen laatiminen
- taloyhtiön taloustilanteen seuranta
- kirjanpito ja tilinpäätös
- vastikevalvonta ja perintä
- rahoituksen ja lainojen hoito
- osakasluettelon ja huoneistokohtaisen korjausrekisterin ylläpito
- ohjaus ja valvonta
- neuvottelut ja kokoukset
- sopimusten hoito
- kiinteistönhoitotyön johtaminen sekä
asiantuntijoiden hankinta
4. Verkkopalvelu
Asiakkaidemme käytössä oleva verkkopalvelu mahdollistaa täyden läpinäkyvyyden niin taloyhtiön hallintoon kuin kirjanpitoon. Verkkopalvelun kautta voit seurata taloyhtiön asioita ja tehdä mm. vikailmoituksia tai asiakaspalvelupyyntöjä.
5. Avoin taloushallinto
Tarjoamme avoimen ja läpinäkyvän taloushallinnon. Hallituksella on aina pääsy taloyhtiön taloudellisiin tietoihin aina yksittäisiin laskuihin saakka, sekä nimetty kirjanpitäjä, joka vastaa tarvittaessa hallituksen ja asukkaiden kysymyksiin.
Taloushallinnon tehtävät ovat olennainen osa asunto-osakeyhtiön isännöintiä. Hoidamme yhtiöiden taloushallinnon vuosien kokemuksella, ajantasaisesti ja tehokkaasti siihen erikoistuneessa palveluyksikössämme.
Taloudenhoito- ja laskentapalveluihin kuuluvat muun muassa seuraavat osa-alueet:
- kirjanpito
- vuokravalvonta
- käyttövuorojen hallinta
- rahaliikenne
- lainojen hoito
- palkanlaskenta
- tilavuokraus
Avoin taloushallinto lisää luottamusta
Nimetty kirjanpitäjä huolehtii taloushallinnon kokonaisuudesta yhdessä isännöitsijän kanssa. Taloyhtiön hallituksella on verkkopalvelun avulla mahdollisuus seurata yhtiön taloutta reaaliaikaisesti.
Verkkopalvelussa hallitus voi nähdä esimerkiksi tilien saldot, laskut ja muut tositteet sekä talousarviovertailun ja vastikevalvonnan raportit. Palvelu pitää hallituksen jatkuvasti ajan tasalla yhtiön taloudellisesta tilanteesta.
6. Teknisten asiantuntijoiden palvelut
Meillä on oma tiimi kokeneita teknisiä asiantuntijoita, jotka auttavat taloyhtiötä kaikissa tekniikkaan liittyvissä kysymyksissä.
HSI:n tekninen palvelu yhtiöitettiin syksyllä 2022 ja se toimii nyt nimellä KIAS – Suomen Kiinteistöasiantuntijat.
KIAS tuottaa asiakkailleen korjausrakentamisen ja kiinteistön ylläpidon ja kehittämisen palvelut kivijalasta katonharjaan.
Palveluvalikoimaan kuuluvat niin lakisääteiset tehtävät kuin alan hyvät käytännöt.
KIAS tarjoaa hyvään kiinteistönpitoon kuuluvia palveluita esim.
- vuosittainen kiinteistökatselmus
- energian ja veden kulutuksen seuranta
- märkätilakatselmukset
- tuholaistorjuntatöiden organisointi
- sähköautojen latauspisteiden toteutusvaihtoehtojen kartoitus
KIASin asiantuntijoilla on pätevyys myös seuraaviin erityistehtäviin
- lain mukaisen energiatodistuksen laatiminen
- turvallisuuskoordinaattorin tehtävät
- tulityöluvan antaminen
- leikkipaikkojen tarkastus
- vedeneristetarkastus
Tasainen laatu ja tehtävien ammattitaitoinen hoitaminen varmistetaan lisäksi sisäisellä koulutuksella, toimintaohjeilla sekä ISO 9001 -laatuauditoinneilla.
Suomen Kiinteistöasiantuntijat KIAS Oy
Puhelin 0400 260 477
Sähköposti:
Rajatorpantie 8 B, 5. krs
01600 Vantaa
kias.fi
7. Omat kiinteistöjuristit
Meillä on oma kiinteistöjuridiikkaan erikoistunut lakitiimi, joka avustaa asiakkaitamme yhdessä isännöinnin kanssa. Palveluihimme kuuluvat kaikenlaisten asiakasyhtiöiden arjessa eteen tulevien juridisten asioiden hoitaminen.
Toimenkuvaamme kuuluvat kaikenlaisten asiakasyhtiöiden arjessa eteen tulevien juridisten
asioiden hoitaminen. Lakitiimimme palvelee
asiakasyhtiöitämme kiinteistöjuridiikkaan liittyvissä kysymyksissä, erilaisissa ongelmatilanteissa ja lain tulkinnassa.
Lakimiehiltä saatte kätevästi asiantuntevaa apua esimerkiksi yhtiöjärjestysmuutoksiin, vuokrasopimusten riita-asioihin, huoneiston hallintaan ottamiseen ja rakennuttajareklamaatioiden tekemiseen. Tyypillisiä palveluita ovat myös erilaiset juridiset lausunnot ja toimintasuositukset riitatilanteissa.
8. Asiakastyytyväisyys on meille tärkeää
Toteutamme vuosittain asiakastyytyväisyystutkimuksen, jonka tulokset käydään läpi kunkin isännöitsijän kanssa. Asiakaspalautteen mukaan henkilökuntamme on ammattitaitoista, aktiivista ja ystävällistä.
Tutustu isännöintipalveluihin
Palvelukokonaisuuksistamme löytyy isännöintiratkaisut eri kokoisten ja ikäisten taloyhtiöiden tarpeisiin.
HSI:n tarina
HSI:n tarina alkaa vuodesta 1984, kun Anita Pietikäinen työskenteli suunnitteluinsinöörinä ja isännöi sivutoimisesti omaa asuintaloyhtiötään.
HSI:llä on useita kymmeniä taloyhtiöitä, jotka ovat olleet asiakkaina yhtiön perustamisesta alkaen.