Avainlippu-merkki HSI:lle
HSI tuottaa isännöintipalveluita pääkaupunkiseudun taloyhtiöille. Suomalainen työ ry on myöntänyt HSI:n isännöintipalvelulle Avainlippu-merkin osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Olemme ylpeitä Avainlippu-merkistämme, onhan kotimaisuusasteemme 100%.
Avainlippu-merkki kertoo suomalaisesta työstä.
Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on, että Avainlippu-palvelu on tuotettu Suomessa. lisäksi edellytetään, että palveluyrityksen
- kotimainen omistusosuus on merkittävä
- toimiva johto on Suomessa
- pääkonttori sijaitsee Suomessa.
Lisäksi kotimaisuusasteen, eli suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.
Pääomasijoittajat valtaavat alaa – taloyhtiöpäättäjät herätkää!
Isännöintiala on valumassa ulkomaalaisten pääomasijoittajien syliin. On tärkeää, että meneillään oleva kehityskulku nousee taloyhtiöiden tietoisuuteen.
Jo nyt yhä useamman suomalaisen taloyhtiön osakkaat kasvattavat vastikkeissaan paikallisuuttaan korostavien pääomasijoittajien voittoja.
HSI ja muut suomalaiset isännöintitoimistot kotimaisuuden puolesta
ME HSI:llä haluamme olla vastavoima tälle yhdessä muiden suomalaisten isännöitsijätoimistojen kanssa, ja olemme päättäneet taistella kehitystä vastaan. Alan liitot eivät oikein voi tälle kehitykselle mitään, koska nämä ison rahan yritykset tuovat myös heille eniten euroja.
https://isannointisuomessa.fi/
Suomessa Avainlippu-merkki tunnetaan ja se on vaikuttava
Suomessa yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun hyvin ja se vaikuttaa. Kaikista vastuullisuus- ja kotimaisuustunnuksista juuri Avainlippu-merkki motivoi eniten (74 %) merkki. Merkin tuntevista 68 prosentilla se vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.
Kotimaisen palvelun hankinta on arvovalinta
Suomalainen työ ry:n asiakkuuspäällikkö Nina Pohjoiskoski toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia. Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä.
Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. Peräti 94 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Pohjoiskoski kertoo.
Esko Pietikäinen
HSI:n hallituksen puheenjohtaja
Lisätietoja
Katja Uhlenius, toimitusjohtaja, HSI
Nina Pohjoiskoski, asiakkuuspäällikkö, Avainlippu, Suomalainen työ
Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Se voidaan myöntää Suomessa valmistetuille tuotteille, Suomessa tuotetuille palveluille sekä kotimaisille verkkokaupoille.
Suomalainen työ ry:n päätehtävä on pitää huolta siitä, että suomalainen työ ja siitä syntyvä hyvä huomataan. Yhdistys hallinnoi Avainlippu-, Design from Finland ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkkejä ja toimii kotimaisen työn asiantuntijuutta ja työpositiivisuutta edistävänä äänenä. www.suomalainentyo.fi
-
Julkaistu: 06 tammikuu 2025